Je winkelwagen is leeg
Kantoor inrichten? Dit heb je nodig?
Het kantoor is een plek waar wij veel tijd spenderen. Het is daarom belangrijk dat we ons comfortabel voelen in ons kantoor en dat we over alle benodigdheden beschikken om ons werk efficiënt te kunnen uitvoeren. In dit blog geven we een overzicht van wat je nodig hebt in een kantoor om het een prettige werkomgeving te maken.
1. Een goede werkplek
De belangrijkste voorwaarde voor een productieve werkdag is natuurlijk een goede werkplek. Dit betekent dat je een comfortabele, goed verlichte en goed geventileerde werkplek hebt. Kies voor een zit-sta bureau met een goede hoogte, zodat je comfortabel kunt zitten, staan en werken. Zorg ook voor een goede stoel die aanpasbaar is aan je lichaam en die ondersteuning biedt aan je rug, nek en schouders. Hierdoor neem jij een ergonomisch postuur aan.
2. Een computer en andere technologische hulpmiddelen
Een computer is een belangrijk hulpmiddel in elk kantoor. Kies voor een computer met voldoende verwerkingskracht om al je werkzaamheden snel en efficiënt uit te kunnen voeren. Naast een computer heb je misschien ook andere technologische hulpmiddelen nodig, zoals een printer, scanner en een telefoon. Je kantoor uitrusten met voldoende apparaten zorgt voor efficiëntie. Tegenwoordig kun je er eigenlijk niet meer zonder!
3. Bureauaccessoires
Er zijn een aantal accessoires die je nodig hebt op je bureau om je werk efficiënt te kunnen uitvoeren. Dit kan bijvoorbeeld een bureaubladorganizer zijn, zodat je al je spullen netjes kunt opbergen en op één plek kunt houden. Ook een muismat, toetsenbord en muis zijn handig om te hebben. Voor extra ergonomie zijn er mogelijkheden zoals een laptop-stand of een polssteun.
4. Pen en papier
Dit klinkt ouderwets, maar je hebt het nog steeds vaker nodig dan dat je wellicht zou denken! Je hebt verschillende soorten papier en schrijfgerei nodig op je bureau, afhankelijk van de werkzaamheden die je uitvoert. Zo heb je bijvoorbeeld notitieblokken, enveloppen, etiketten en post-its nodig. Ook heb je verschillende soorten pennen, potloden en markers nodig. Bepaalde zaken offline halen kan de productiviteit aanzienlijk verbeteren. Denk bijvoorbeeld aan het plakken van je to-do list onder je scherm op post-its die je op kleur sorteert.
5. Opbergmogelijkheden voor organisatie
Heb je ooit gehoord van een clean desk policy? Het is belangrijk om al je documenten op een goede manier te organiseren en op te bergen. Hiervoor heb je archivering en opbergmogelijkheden nodig, zoals hangmappen, archiefdozen en bijvoorbeeld ordners. Zo kun je al je documenten op een duidelijke manier opbergen en terugvinden wanneer jij dat nodig hebt.
De specialist in kantoormeubilair en -apparatuur
Kaptino is de specialist in kantoormeubilair en -apparatuur en denkt graag met je mee bij het inrichten van je kantoor. Ben je geïnteresseerd in een thuiswerkkantoor? Lees hier hoe jij je thuiswerkplek perfect inricht!